Szétverem a fejedet!

Ordítja a szomszéd törpe, és erre már én is felébredek. A nyári időjárás és a nyitott ablakok áldása. Hajnali fél három. A kutyák csak addig ugatnak, míg egy rugással elhallgattatja a sajátját, utána már csönd van. Fullasztó sötétség. A tücskök és éjjeli madarak már, a hajnaliak meg még nem zajonganak. Egy, csak egy hang zeng, áthatolva a kátrányos éjszakán: SZÉTVEREM A FEJEDET!
A többit nem érteni, a szomszéd törpe ugyanis meglehetős rosszul artikulál. Pedig az lehet ám csak az izgalmas, mert az igazat megvallva ennek a fenyegetésnek semmi értelme nincsen. Hiszen már tavaly szétverte az asszony fejét, volt is kórházban négy hónapig. Azóta nem tud járni, és beszélni is alig. Amikor a mentő elvitte, már előre örültem, hogy dejó, akkor hamarosan jön a rendőrség a törpéért, de nem jöttek.
MÉRT NEM ZABÁLSZ, AZ ANYÁDÚRISTENIT! Rejtély számomra, hogy miért kell valakinek hajnali fél háromkor zabálni. Akármilyen kómás vagyok még, ez elgondolkodtat. A törpéért fél öt körül szokott jönni a kocsi, viszi a nagygazda melózni. A nagygazda egyébként a rokonuk, ha jól tudom, a nőé. Persze minden feketén megy.
Kezdetben még fordítva volt ám. Böske, mikor ideköltözött, próbálta rendbeszedni a törpét, no csak úgy, a maga módján. Természetesen mindketten alkoholisták, gondolom, ez nem meglepő. A törpe azonban addig szeretett inni, míg teljesen öntudatlan lett, és rendszeresen összehugyozta magát, és fekhelyét. Képzelheted, abban az ágyban aludni... Tehát Böske rendszeresen elnáspángolta, ha túlságosan részegen jött haza. Aztán - lefogadom egy szép kerek húszforintosban, hogy a többi művelt földműves bíztatására (hát jány vagy te, Jóska, vagymi? tégedet az asszony ver? höhöhöhöhö) - Jóskánk megfordította a kockát. Ez oly jól sikerült, amint említettem, hogy Böske 4 hónapra kórházba került.
Egyszer mondtam (jó, ordítottam) Jóskának, miközben Böske feje puffogot a falon, hogy erre ám törvény van, és jobb lesz, ha vigyáz, mert legközelebb a rendőrséget hívom. Szarik rá. Persze, nem is hívom. Gyáva vagyok. Jóska keresztapja a polgármester, a kmb-s meg az unokatestvére. Nekem meg van három megmérgeznivaló kutyám.
Gondolom, az(ok) az orvos(ok), aki(k) szemrebbenés nélkül elhitté(k) a törött állkapcsú, törött koponyájú, teste minden MINDEN pontján zúzodásokkal és sebekkel cifrázott asszonyról, hogy a lépcsőn esett le, vagy ilyesmi, hasonló helyzetben lehetnek.
Persze, jobban belegondolva, ha az orvosok feljelentik Jóskát, valószínűleg Böske már nem élne. Nincs, aki gondoskodjon róla.
MÉRT NEM ZABÁLSZ, HE? SZÉTVEREM A FEJEDET!

Nincsenek megjegyzések: